1.mistrovství ČR F3L

Prestižní podnik letošní sezóny uspořádal hned na jejím začátku Modelářský klub Heřmanův Městec na letišti v Podhořanech a nezavděčil se všem. Spousta lidí má den „pálení čarodejnic “ spojen s prvním jarním posezením venku, sešlostí s kamarády, vesnickou veselicí a podobně. Někdo účast vzdal předem, někdo spěchal po odlétání soutěžních letů domů, protože na něj čekala nějaká ta čarodejnická mela. Ani mně se termín nezamlouval. Jednak jsem v době přihlášení měl díky své prokrastinační poruše jedno jediné letadlo, jednak jsem byl přesvědčen, že bude hnusně. Nicméně čas vše začal řešit. Letadla se mi najednou vylíhla v dílně díky tomu, že mne kamarádi nenechali ve štychu. Týden před mistrovstvím jsem uspěl na Jarní 3L soutěži, takže nezbývalo, než přehodnotit chuť k účasti na mistrovstí. Do toho zasáhl rozpad neratovického teamu z důvodu zaneprázdnění některých klíčových členů jinými aktivitami. Po složitém vyjednávání jsme se nakonec s kolegou z týmu Petrem dohodli, že pojedeme na mistrovství v sobotu, přes noc budeme bivakovat na místě a v neděli se zúčastníme i soutěže ERES v Podhořanech. V sobotu krátce po půl osmé jsme parkovali na letišti vedle karavanu kluků Kulichů. Registrace u pořadatele, vybalení věcí, sestavení modelů a už je tu nástup soutěžících. Ředitel soutěže Miloš Minařík vítá závodníky a vysvětluje co a jak. Celkem 12 startovišt, z čehož 2 jsou vyhrazena pro opakování startu v případě neočekávaných překážek na původním startovišti. To je opravdu hodně. Vyjasňujeme i otázky z pléna spojené s přistáním a s koncem pracovního času. Na „nutnost“ uřezat si u všech modelů spodky směrovek si naštěstí nikdo nevzpomněl. Vše v klidu a pohodě, každému je nakonec vše jasné, oběd se bude podávat ve 13:00. Létání začínají skupiny juniorů, pak následují senioři, pak zase 2 kola juniorů, senioři atd.atd. Avizovaná přestávka na oběd klapla, program po půlhodině poledního klidu pokračuje. Donáška praků je někdy složitější díky větru, ale vše se obešlo bez protestů, bez emocí, naopak ve velké pohodě a s úsměvy na rtech. Nebyl problém požádat kohokoliv o pomoc, vždy se člověk setkal s ochotou. Finále byla lahůdkou na závěr celodenního programu. Létali zvlášť junioři a zvlášť senioři. Meteorologické podmínky nebyly zrovna jednoduché a tak bylo zajímavé sledovat z pozice závodníka z chvostu pole, jak si s tím poradí ti nejlepší. Poradili si na jedničku. Poháry za první tři místa jsou ve správných rukou a všichni ocenění z nich měli nelíčenou radost.
Na místě mne to nenapadlo, ale rád bych alepoň dodatečně připomněl gesto juniora Vojty Kalendy, které kandiduje na cenu Fair-Play. To bylo tak … první start prvního kola první skupiny juniorů. Model Dominika Hrstky se sráží ve vzduchu s jiným modelem. Oba let sice dokočují, nicméně levé ucho Dominikova Starmade se v dalším startu nedá použít. Vojta Dominikovi nabízí zapůjčení ucha ze svého záložního modelu. Dominik s radostí přijímá a díky Vojtově pomoci dokončuje mistrovství na 6.místě! Poděkování organizačnímu týmu, nezbytné fotografování na závěr, gratulace, stisky rukou na rozloučenou a většina soutěžících se ubírá k domovu. Vyjímky zůstávají na místě. Třeba já s Petrem, Kulichovci, Milan Benda, Gejza Mate, Tomáš Vydra, Jirka Kadlec. Jedu s Milošem převzít ubytovací cimru v areálu letiště. Super s výborným sociálním zázemím. Díky Miloši. Vracíme se zpět. S Petrem rozebíráme RESky, vytahujeme ERESy a jdeme testovat na neděli. Totéž činí i ostatní dočasní obyvatelé letiště. K večeru přijíždí do areálu Hedvika Kubicová. Má s sebou svého Jeníčka a ten zase svého Sýčka, kterého vypouští k testovacím letům. Začíná se stmívat a je třeba se věnovat kultuře. Ve stanu se schází vybraná společnost. Honza Kubica tvrdí, že jej upozorňovali dobré duše, že se „resaři na něj chystají“. Aby předešel „nepříjemnostem“, velí k osvobození Republiky – stejnojmenného rumu z láhve, kterou s sebou přivezl. Večer příjemně a vesele plyne, i když je docela neteplo. Krátce po 23:00 se rozcházíme a jdeme do svých bivaků nabrat síly na nedělní ERESy.
Své fotky vám vnucovat nebudu, neboť se nemohu rovnat s tím, co dokáže na každé soutěži nafotit Pavel Bačina. V následujícím příspěvku vám ale vnutím video z průběhu soutěže, které jsem se rozhodl natočit na popud mladšího člena CHY-CHY teamu.